Testimonials
"Een werkomgeving waarin je je niet vrij voelt om jezelf te zijn en het werkplezier ontbreekt. Ik heb me nooit gerealiseerd wat de impact daarvan is tot ik in een dergelijke situatie zat. Het leidt tot veel stress bij eenieder in het team. Begin dit jaar zijn wij als team een traject gestart met Caroline van DOP Advies om het tij te keren. Om als team op een fijne, ontspannen manier samen te werken, samen onze doelen te realiseren in plaats van ieder voor zich. Caroline heeft met haar kennis van team dynamiek en patronen en haar persoonlijke aanpak ons geholpen ons doel te bereiken. Door haar aanpak bracht ze inzicht over de situatie waarin we zaten, leerde ze ons hoe we op een goede manier met elkaar communiceren. Ze kreeg iedereen mee in de verandering. Dankzij Caroline en het team ontwikkel traject hebben wij nu een solide basis waarop we verder kunnen bouwen en handvatten om ons bij de les te houden. De sfeer in het team is ontspannen. Er wordt nu echt samen gewerkt op een fijne manier."

Renate Zuijdweg
Manager Accounting
“Caroline werkte met ons aan competenties als samenwerken, resultaten realiseren en verbeteringen initiëren. Het resultaat was en is nog steeds mooi: individuele groei en een sterkere onderlinge band in het team!”

Joke den Otter
Teamleider Binnendienst Groot Zakelijk, Rabobank
“Door de training van Caroline Dop hebben we geleerd wat effectief communiceren is en vooral: hoe dat voelt. Sindsdien passen we het in alle lagen van onze organisatie toe. Ons bedrijf heeft ruimte gemaakt voor een open discussie, er is niets wat niet besproken kan worden, en dat werkt.”

Ir. Egbert Brinks
Industrieel Directeur, Cultilène Saint Gobain
“Caroline Dop ging niet alleen met onze doelstellingen aan de slag, maar vroeg ook al onze medewerkers naar hun wensen. Al die wensen en eisen werden in één training gegoten. Dat noem ik maatwerk van de bovenste plank. En dat levert resultaten van het hoogste niveau.”

Dick van Ooyen
Teamleider Rabobank Maas & Waal
“We waren toe aan een stevige professionaliseringsslag. Sommige medewerkers waren niet klantgericht, sommigen waren juist ‘klantgezwicht’; de samenwerking kon beter; we maakten te weinig gebruik van elkaars expertise. We hadden dus allerlei versnipperde en soms tegengestelde wensen. DOP Advies makte er één training van met niet te veel theoretische uitleg maar praktische oefeningen met echte situaties. Inzicht op inzicht volgde. We zijn er nog niet, maar die eerste stap is zo stevig gezet dat de volgende vanzelf komt.”

Kathleen Goense
Director Factoring Trade Finance, De Lage Landen
“Caroline heeft op zeer betrokken wijze onze diverse groep mensen getraind om onze dienstverlening naar een nog hoger niveau te brengen. Het resultaat is fantastisch. Het groepsgevoel is verder versterkt en de deelnemers zijn erg gemotiveerd. De reacties van onze externe en interne klanten zijn buitengewoon positief.”

Shane Eshuis
Yard manager, Ritchie Bros
“De kanjers van DOP Advies weten hoe je elke situatie om kunt buigen tot een verkoopkans, en dat kunnen ze anderen feilloos leren. Een aantal technieken pas ik dagelijks toe. Met succes!”

Diederick Brüning
Manager binnen- en buitendienst, De Keyzer Assurantiën
“Vanwege wrijving binnen onze teams hebben we Caroline Dop gevraagd de training ‘Ik en de ander’ voor ons te organiseren. De sessies waren verbluffend. Medewerkers spraken elkaar open en eerlijk aan over wat hen dwars zat. Resultaat: een afdeling waar iedereen bereid is elkaar te helpen en waar de sfeer prima is.”

Patrick Verschueren
Manager marktfacilitering Delta Netwerkbedrijf
“Door het enthousiasme van de trainers worden onze medewerkers gemotiveerd tot het zetten van extra stappen. Je merkt het direct op de werkvloer: in een sfeer van vertrouwen passen ze de vaardigheden toe, ze vragen om feedback en geven die ook.”

Drs. W.J.A. de Hond
Manager Particulieren, Rabobank
De training was voor ons als team zeer waardevol en heeft voor een grote verandering gezorgd in de manier waarop we overleggen.
We zijn gedurende de training bewust gemaakt hoe we beperkend gedrag vertoonden als individu en als groep en kregen handvaten aangereikt hoe we het beter konden doen.
Het oefenen van het vergaderen was in het begin heel lastig, omdat we zo bewust werden van gedragingen die we normaal vertonen maar die niet behulpzaam zijn. Het was dan ook af en toe zoeken naar de juiste manieren om zaken te verwoorden en om echt goed naar elkaar te luisteren en elkaar aan te vullen.
Dit ging door het oefenen steeds een beetje beter en na de training kunnen we merken dat we veel meer vanuit een wij-gevoel met elkaar overleggen en dat we veel efficiënter en meer gestructureerd te werk gaan.
Er wordt ook meer stil gestaan bij het belang van communicatie en openheid en we zien dat er als team meer uitgesproken wordt naar elkaar toe. We zijn hierdoor als team hechter geworden.
Daarnaast heeft de training zichtbaar gemaakt dat feedback geven nog een ontwikkelpunt is waar we aan willen werken.
Al met al zijn we erg tevreden over de training zelf en de effecten die het voor ons heeft gehad. Er werd door Caroline een sfeer gecreëerd van openheid en vertrouwen die wij als zeer prettig hebben ervaren en ze wist ons te motiveren om zowel tijdens als buiten de trainingsdagen aan onszelf te werken.
Bij onze dagelijkse overlegjes hebben we nu zelfs standaard een DOP-tip van de dag om er bewust mee bezig te blijven en na elk groter overleg bespreken we kort wat goed ging en wat beter kan, zoals geleerd in de training.

CZ Zorgkantoor team Iwlz
Evaluatie teamtraining